KOKS SKIRTUMAS TARP GREITAI AUGANČIO VERSLO IR LĖTAI?
DAŽNU ATVEJU, TAI MARKETINGAS IR KOMUNIKACIJA
Šiandien, informacijos pertekliaus amžiuje, būti atpažintiems rinkoje yra sunkiau nei bet kada anksčiau. Todėl pamatuoti reklaminiai ir pardaviminiai veiksmai taip pat turi didelę reikšmę bet kokio pobūdžio verslo sėkmei. Nesvarbu, ar informacijos sklaidai apie siūlomą produktą ar paslaugą pasirinksite klasikinius reklamos kanalus (televizija, radijas, stendai) ar skaitmeninius („Facebook“ reklama, skaitmeninė rinkodara, e-marketingas, emailingas, kiti socialiniai tinklai), sėkmė dažnu atveju priklausys ne nuo reklaminių investicijų dydžio, o nuo tikslingo bei racionalaus sprendimo pateikimo, kuris padėtų atpažinti tikslinės auditorijos problemas. Nuosekli komunikacija, kalbanti ir sprendžianti aktualias problemas, sudomina auditoriją, neerzina ir kuria pasitikėjimo jausmą. Kokybiniai ir kainodariniai rodikliai neturi prasmės, kol klientas pats neišbandė produkto, todėl edukacija, esminių poreikių patenkinimas ir akivaizdžios naudos iškėlimas yra tai, kas padeda sudominti klientus dar iki parduodant prekę.
Veiksmų nuoseklumas ir edukacijos svarba
Šiandien, informacijos pertekliaus amžiuje, būti atpažintiems rinkoje yra sunkiau nei bet kada anksčiau. Todėl pamatuoti reklaminiai ir pardaviminiai veiksmai taip pat turi didelę reikšmę bet kokio pobūdžio verslo sėkmei. Nesvarbu, ar informacijos sklaidai apie siūlomą produktą ar paslaugą pasirinksite klasikinius reklamos kanalus (televizija, radijas, stendai) ar skaitmeninius („Facebook“ reklama, skaitmeninė rinkodara, e-marketingas, emailingas, kiti socialiniai tinklai), sėkmė dažnu atveju priklausys ne nuo reklaminių investicijų dydžio, o nuo tikslingo bei racionalaus sprendimo pateikimo, kuris padėtų atpažinti tikslinės auditorijos problemas. Nuosekli komunikacija, kalbanti ir sprendžianti aktualias problemas, sudomina auditoriją, neerzina ir kuria pasitikėjimo jausmą. Kokybiniai ir kainodariniai rodikliai neturi prasmės, kol klientas pats neišbandė produkto, todėl edukacija, esminių poreikių patenkinimas ir akivaizdžios naudos iškėlimas yra tai, kas padeda sudominti klientus dar iki parduodant prekę.
Susipažinimo su produktu etapai
Sakoma, kad norint suprasti prekinio ženklo charakterį, reikia įsivaizduoti, kad jis yra gyvas žmogus. Kaip ir su žmogumi, su produktu reikia laiko susipažinti, kad jį suprasti. Tai yra procesas, kurio metu atlikus kažką ne taip, dėmesys yra prarandamas instinktyviai. Įsivaizduokite tai, kaip pažintį su kaimynu. Vien žinodami, jog toks yra – nebūtinai pradėsite su juo bendrauti. Taigi, yra reikalinga tam tikra bendra veikla ar tema, kuri paliestų jus asmeniškai. Yra įvairių susipažinimo su produktu suvokimo koncepcijų, tačiau pateikiame esminius etapus, kuriuos pereina kiekvienas klientu tampantis vartotojas.
Žinomumas. Tam, kad būtumėte pastebėti, turite paskelbti apie savo dalyvavimą rinkoje. Informacijos sklaidai šiandien pasitarnauja įvairūs reklaminiai įrankiai, naudojami pasirinktinai pagal numatytą rinkodaros strategiją. Sužinojimas apie produktą ar paslaugą yra pirmas žingsnis, todėl žinutę svarbu perteikti tiksliai ir efektyviai.
Sudominimas. Susipažinimo su produktu stadijoje, potencialus klientas atranda ir supranta naudą, kuri padėtų spręsti problemas ar problemą, su kuria žmogus susiduria. Produkto patrauklumas šiuo atveju priklauso ne tik nuo kainos ar pirkimo sąlygų, bet ir nuo to, kaip tiksliai gali būti patenkintas konkretus kliento poreikis.
Pasitikėjimas/sprendimas. Svarstymo stadija yra viena svarbiausių: jeigu klientas susipažinęs su produktu ir jo savybėmis nusprendžia jo nepirkti arba pasirinkti konkurentus, vadinasi komunikacija buvo išpildyta ne iki galo. Tikėjimas bei pasitikėjimas įmone ir jos produktu gali būti lemiami, visa tai galima vystyti, komunikuojant apie įmonės vertybes, kompetencijas, patirtį ir supratingumą. Apie tai, kas klientams yra aktualu ar jautru.
Pardavimas. Pasirūpinkite sklandžiu produkto ar paslaugos pardavimo procesu. Kuo trumpesnės ir paprastesnės klientui bus pardavimo procedūros, tuo geresni jūsų šansai sukurti teigiamą kliento patirtį ir suprantama, – sulaukti teigiamo atsiliepimo ir galimybės sugrįžti.
Po pardavimo. Jums svarbi auditorija (jūsų klientai) yra pagrindinė jūsų verslo veikimo priežastis. Su ja dirbti, iš vienos pusės, yra lengviausia, nes jie jus pažįsta ir jų nebereikia supažindinti su jūsų produkto savybėmis. Kita vertus, santykio išlaikymas ir savalaikė komunikacija yra esminės lojalumo skatinimo priemonės, todėl svarbu, kad jūsų klientai ne tik jūsų neužmirštų, bet ir dalintųsi įgyta patirtimi nusipirkus ir pasinaudojus jūsų produktu ar paslauga.
Taigi, jeigu jūsų tikslas yra kurti ilgalaikį ir tvarų verslą, pergalvokite savo vertybes, komunikacijos strategiją ir rinkitės ne tokį paprastą, tačiau rezultatus rodantį klientų edukacijos kelią. Atminkite, jog greito pelno siekimas yra trumpalaikis ir ne kaina ar “išskirtiniai pasiūlymai“ galiausiai nusprendžia, ar verslas bus sėkmingas.