Socialinė medija šiandien yra kasdienis įrankis ne tik vartotojams, bet ir įmonėms, kurios rūpinasi savo įvaizdžiu bei žengia į priekį su mus supančiomis technologijomis. Strategijų ir patarimų, kaip vertėtų kurti ir dalintis sukurtu turiniu yra daug, tačiau toli gražu ne kiekvienam socialinių tinklų administravimo specialistui pavyksta pasiekti iškeltus tikslus, sudominti auditoriją bei kurti turinį, kuris būtų vertingas ne tik pačiai įmonei, bet ir vartotojui. Netikslingi ir nepamatuoti įmonių atstovų bandymai komunikuoti socialiniuose tinkluose dažniausiai baigiasi veltui iššvaistytu laiku ir prarastu dėmesiu, tad nenuostabu, jog tokia komunikacija ilgai netrunka. Tad kaip kurti įdomų ir patrauklų turinį, dažnai ir lieka neišspręstu rebusu.
Komunikacijos strategijos kūrimas ir vystymas
Jeigu įmonės tikslas – plėsti klientų ratą ir būti matoma, komunikacija socialiniuose tinkluose (ne tik „Facebook“ administravimas ar reklama jame) šiandien yra būtina. Tačiau, kuriant komunikacijos strategiją, reikia matyti visumą, mokėti skirti pranešimų tipus ir jais varijuoti. Dažnai įmonės daro klaidą, bandydamos besąlygiškai parduoti siūlomas prekes ar paslaugas. Deja, tokia strategija yra pražūtinga, nes tiesioginiai pardavimai socialiniuose tinkluose beveik niekada neatneša ilgalaikės naudos, o pasikartojanti informacija mažina sekėjų susidomėjimą įmone bei jos veikla. Vis daugiau verslų supranta, jog socialiniai tinklai – tai visų pirma verslo vertybių, kultūros, požiūrio ir pasitikėjimo perteikimo vieta. Su tiksline auditorija neužmezgus ryšio, perteikti informaciją ir sudominti yra sudėtinga. Ryšio kūrimas socialinių tinklų pagalba yra ilgalaikis darbas, padedantis siekti ilgalaikių įmonės tikslų.
Nuo ko pradėti?
Visų pirma, efektyvi verslo komunikacija yra paremta savęs ir savo tikslų suvokimu. Juk kaip įmonę gali suprasti kiti, jei ji pati negali savęs identifikuoti? Taigi, kartu su savo komunikacijos komanda atlikite namų darbus: išgryninkite savo verslo vertybes, išanalizuokite savo veiklą per vertybinę skalę, stebėkite konkurentų vykdomą komunikaciją ir pagalvokite, kaip galėtumėte išsiskirti. Socialiniuose tinkluose galime rasti daug panašios, nenaudingos informacijos, todėl unikalus turinys visuomet padės sulaukti daugiau dėmesio. Verta pasidomėti socialinių tinklų planavimo ir valdymo įrankiais, kurie padės lengviau planuoti bei analizuoti rezultatus. Praeities veiksmų analizė ir supratimas, kas veikia, o kas ne, yra ypač svarbūs, gerinant skelbiamo turinio kokybę bei suvokiant savo auditorijos poreikius.
(Jaukus ADATYTĖ rudens sezono kolekcijos pristatymas atskleidžiantis gaminių subtilumą).
Išskirtinis turinys – raktas į sėkmę
Kas yra unikalus turinys, kiekvienas supranta skirtingai. Be įmonės istorijos, tai gali būti reklaminės fotosesijos (produktų, paslaugų, kolekcijų ir t.t.), pristatomieji video filmai, edukaciniai pristatymai, socialiniai projektai. Šios priemonės daro teigiamą įtaką įmonės įvaizdžio kūrimui ir žinomumui. Vartotojui šiandien yra įdomus ne tik pats produktas, bet ir tai, kas stovi už jo – įmonės darbo etika, gamybos ar logistikos procesai, verslo santykių kūrimas bei tai, kas paprastam vartotojui nėra matoma ir žinoma. Tikėjimas produktu ne tik sustiprina vartotojo ryšį su įmone, bet dažnai tampa lemiamu faktoriumi tarp pasirinkimo pirkti ar nepirkti.
(UAB Inovatyvi statyba santvarų gamybos proceso pristatymas, kuriame atskleidžiamas gamybos procesas, išryškinami produkcijos pranašumai)
Tad būkite kūrybingi, kurkite turinį, kuris jums patiems būtų įdomus, iškelkite ne produkto privalumus, o teikiamą naudą vartotojui, o socialiniai tinklai tikrai padės jums perteikti norimą žinutę. Šiandien tikslinga verslo komunikacija ir socialinių tinklų administravimas yra įrankiai, kurių pažabojimas ir tikslus valdymas atneša neįtikėtinai gerų rezultatų per ganėtinai trumpą laiką. Todėl komunikuokite šiuolaikiškai, nesudarydami kliūčių plėsti ir auginti savo verslą, pasiekti naujas auditorijas, nes verslas dar niekada nebuvo toks lankstus, kaip šiandien.